Om het favoriete merk van gezinnen
te blijven, hebben we onszelf veel uitdagingen gesteld:
traceerbaarheid,
inclusiviteit in onze producten en in onze aanpak en nog meer
trends!
En vooral zonder iets te veranderen aan onze historische belofte!
Ondanks de crisissen en grillen van de markt houden we ons staande door het hele jaar door lage prijzen aan te bieden.
Dat is wat wij betaalbare mode voor iedereen noemen.
We ontwikkelen collecties die echt gemaakt zijn voor iederen en voor elk moment in het leven.
Mannen, vrouwen, kinderen, baby's, zwangerschapskleding, grote maten, gemakkelijk aan te trekken, postoperatieve lingerie…
En van de productie tot in de winkels beloven we onze waarden onze partners en onze prijzen te respecteren.
Vanaf de conceptie moet elk toekomstig item voor onze collecties aan een bepaalde prijsklasse voldoen.
Het vinden van de perfecte balans tussen trendy en betaalbaar maakt deel uit van onze dagelijkse missie.
Om onze belofte nog verder uit te werken, hebben we ons ten doel gesteld dat eind 2023 80% van onze collecties uit duurzamere productie zal bestaan, en dit met behoud van onze prijspositionering.
Natuurlijk kan dat! Bij KIABI doen we het namelijk elke dag door in een zeer vroeg stadium van onze collecties samen te werken met onze partnerleveranciers. Zo gaan we aan de slag met comfortabele en praktische materialen, zoals katoen, dat heerlijk zacht, stevig, absorberend en ademend is. Geleidelijk kiezen we echter voor duurzamere versies zoals biologisch katoen of katoen van boeren die bezig zijn om op biologische teelt over te stappen. Hetzelfde geldt voor polyester en polyamide, stoffen die stevig en onderhoudsvriendelijk zijn. We kiezen echter steeds meer voor hun gerecyclede versies en ook voor Ecovero™-viscose.
Onze kleding wordt voornamelijk gemaakt in Azië en het Midden-Oosten, waar we op zoek gaan naar erkende vakkennis en expertise. We werken bijvoorbeeld met partners uit India, die bekend staan om hun reactiviteit en de kwaliteit van hun katoenen breiwerk, of met Chinese leveranciers, die experts zijn in het ontwerpen van warme kleding en truien. Sommige van onze artikelen worden ook in Noord-Afrika en Turkije geproduceerd voor meer flexibiliteit.
We recycleren onze onverkochte artikelen niet, we geven ze weg! We proberen onze verkoopvolumes zoveel mogelijk in te schatten en zo onverkochte goederen, die een belangrijk sociaal en milieuprobleem zijn, te vermijden. Aan het einde van het seizoen kunnen we wel nog onverkochte artikelen hebben. In de zomer van 2021 hebben we bijvoorbeeld 1,3% van onze artikelen niet kunnen verkopen.
Om te voorkomen dat deze nieuwe kleding wordt vernietigd, doneren we ze aan lokale verenigingen in Frankrijk. Sinds 2018 bieden we onverkochte artikelen aan het Agence du don en Nature, dat ze herverdeelt onder Franse non-profitorganisaties. We dragen ook ons steentje bij aan de uitbouw van solidaire winkels, de zogenaamde "Petits Magasins", in Frankrijk: we geven hen onverkochte artikelen, die vervolgens tegen zeer lage prijzen worden aangeboden aan mensen die het echt nodig hebben.
We gebruiken steeds meer duurzame materialen in onze collecties: gerecycled katoen, biologisch katoen of katoen van boeren die bezig zijn om op biologische teelt over te stappen, gerecycled polyester, polyamide en Ecovero™-viscose. Momenteel zijn onze kledingstukken gemaakt met 63,5% duurzamere vezels. We streven echter naar 100% duurzamere vezels in ons textiel in 2025.
Alternatieven die bij KIABI als duurzamer worden beschouwd, zijn alternatieven die energie en/of water en/of producten besparen en watervervuiling en de aantasting van leefgebieden van wilde dieren en ecosystemen beperken.